اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گزارش انتخاباتی| دعواهای سیاسی به نفع مردم نیست/ منشأ مشکلات اقتصادی سوءمدیریت‌هاست

کاندیدای حوزه انتخابیه شرق هرمزگان گفت: دعواهای سیاسی برای مردم و کشور منفعتی ندارد و مجلس آینده صداهایی می‌خواهد که از دل مردم بیرون آید نه صداهای وابسته به احزاب سیاسی که نتیجه آن تأمین خواسته‌های جناح‌های مختلف باشد.

گزارش انتخاباتی| دعواهای سیاسی به نفع مردم نیست/ منشأ مشکلات اقتصادی سوءمدیریت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حسین رئیسی ظهر امروز در جمع هواداران خود در شهرستان سیریک مطرح کرد: مجلس ما قانون تصویب می‌کند اما در بعد نظارت بر اجرای آن ضعیف عمل می‌کند و مجلس به مجلسی یک بعدی تبدیل شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان افزود: برنامه‌های کمی نداریم اما در کشور، مشکلی اصلی در بحث اجراست که باید این موضوع تقویت شود.

وی تصریح کرد: سوءمدیریت‌ها باعث شده است مردم ما امروز در گرفتاری و مشکلات اقتصادی زندگی کنند، کشور منابع و ظرفیت‌های کمی ندارد ولی از این ظرفیت‌ها برای رشد و پیشرفت کشور بهره نبرده‌ایم.

رئیسی اظهار داشت: ما می‌دانیم دعواهای سیاسی برای کشور منافعی در بر ندارد. به‌جای وابستگی‌ها در انتخابات تلاش کنیم شایستگی‌ها مد نظر قرار گیرد و بیایم صدای مردم باشیم تا دنبال منافع احزاب سیاسی، مردم در شرایط کنونی به‌دنبال تغییر هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سیریک، رودان، بشاگرد، جاسک و میناب با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در شرق هرمزگان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم و قابل اتکا در حوزه شرق هرمزگان بخش کشاورزی است.

رئیسی اضافه کرد: شرق هرمزگان کلکسیونی از ظرفیت‌های کشاورزی است که متأسفانه بخش کشاورزی به آن ارزش افزوده خود نرسیده است و در کنار بخش تولید صنایع جنبی و تکمیلی، بخش کشاورزی از ضرورت‌های جدی است.

وی افزود: نگهداری محصولات، بسته‌بندی، صنایع تکمیلی و صادرات از مسائلی است که می‌تواند کشاورزان را به ارزش افزوده برساند و در بخش اشتغال جامعه بیکار ما می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

فرماندار سابق میناب تصریح کرد: شرق استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار بالایی در ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی دارد که متأسفانه مغفول مانده است.

رئیسی ادامه داد: برجسته‌ترین ویژگی قوم بلوچ، وفاداری و وفای به عهد است، اهل سنت در این منطقه همواره وفادار به نظام و انقلاب بوده است و دوشادوش و همراه برادران شیعه در میادین مختلف، پرشور و با نشاط حضور پیدا کرده‌اند. قدردانی از وفاداری این خوبان آن است که از سرمایه‌های انسانی آنان به نحو شایسته استفاده کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صید و صیادی را یکی از راه‌های امرار معاش مردم منطقه دانست و گفت: صیادانی که نسل‌ها در حال تلاش و کوششند و سال‌ها به‌دنبال دریافت یک مجوز صیادی می‌باشند و به یک مجوز قایق نیز راضی هستند به بهانه‌های مختلف ازجمله کاهش ذخایر به درخواست‌های آنان بی‌اعتنایی می‌شود در سوی دیگر مجوزات گوناگون به کشتی‌های مجهز که روزانه با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهزات در حال جارو کردن صیدگاه‌ها هستند نیز داده می‌شود. کجای این کار، عدالت است که به مردم نجیب و کوشای این مناطق تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: صیادان بومی زمان صید را بهتر از هر کسی می‌شناسند لذا صیاد بومی به ذخایر آبزیان خسارت نخواهد زد زیرا از این طریق سال‌هاست شکم خود و فرزندانش را سیر می‌کند.

رئیسی افزود: ما خودمان سرنوشتمان را تعیین می‌کنیم همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم فرموده‌اند؛ سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه آنها خودشان را تغییر دهند. بیایم در انتخابات پیش رو با تحلیل و بررسی‌های منطقی، اصلح را انتخاب و او را چهار سال وکیل خود بدانیم تا صدای شما باشد در روزهایی که صدایتان به‌جایی نمی‌رسد.

مدیرکل سابق امور روستایی استانداری هرمزگان عنوان داشت: میانگین استعداد و توان علمی در جوانان ما بالاترین میانگین در دنیاست و سرعت رشد علمی در کشور ما 11 برابر میانگین جهانی است بیایم از این ظرفیت جوانان و استعدادهای سرشار آنان برای پیشرفت و ارتقای کشور بهره ببریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما کشوری با اقلیم متنوع داریم که در تمامی فصول سال در حال کشت است. کشور ما دارای دریاست و راه ارتباطی با اقیانوس دارد و همچنین دارای یکی از ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های حمل و نقل دریایی در دنیاست که باید به نحو صحیح از آن به نفع مردم بهره‌برداری شود.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند منظور ما از قاچاق آن قاچاقچیان عمده‌ای هستند که از مبادی رسمی کشور دارند سوءاستفاده می‌کنند و بازار کشور را پر کرده‌اند.

این نامزد انتخاباتی در شرق هرمزگان افزود: مردمانی که در کنار این ساحل زندگی می‌کنند حق طبیعی آنان است که از این دریا استفاده نمایند. این مسئله دفاع می‌خواهد چرا نباید مسئله کار و اشتغال در این منطقه به‌گونه‌ای فراهم شود که جوانان ما برای تأمین نیازمندی‌های خود مجبور نشوند ریسک کنند، چقدر در همین منطقه جوانان خود را از دست داده‌ایم. جوانان منطقه هدفشان مخالفت با نظام و انقلاب نیست چراکه به قصد تأمین معیشت تلاش کرده‌اند.

رئیسی در پایان یادآور شد: ضمن دعوت به حضور پرشور همه هواداران در انتخابات پیش رو برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن از همگان خواستارم اخلاق و منش انتخاباتی را در روزهای باقیمانده رعایت نموده و قطعأ آنچه خواست خداوند متعال است رقم خواهد خورد.
 
انتهای پیام/۸۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول